Beställningsvillkor för akustiktavla.se

Priser

Alla priser visas inklusive moms. Vi reserverar oss för pris och valutaförändringar samt kraftiga
råvaruprishöjningar som ligger utanför vår kontroll. Momsen redovisas separat på fakturan.
Reservation för ev. tryckfel.

Ordererkännande

Skickas via e-post till den uppgivna e-postadressen. Kund ansvarar för att kontrollera att allt stämmer, inom 24 h
skall upptäckta fel eller ändringar rapporteras till oss, efter det träder beställningen i kraft.

Betalningsvillkor

Normalt levereras mot 30 dagar netto till företag och förskottsbetalning för privatpersoner.
För nya kunder sker sedvanlig kreditkontroll, där vi förbehåller oss rätten att kräva förskottsbetalning.
Vid skriftlig betalningspåminnelse tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr.

Leveranstid

Leveranstiden meddelas i varje enskilt fall och avser om inget annat anges tiden för lastdatum från fabrik.

Frakter och fraktkostnader

Kostnad för frakt tillkommer på alla beställningar, detta beräknas på volymen och vikten av det beställda samt
leveransort. I övrigt ingår inte tidslossning eller inbärning av godset. Leverans sker med fraktbolag till er. Önskas
annat/eget transportsätt än ovan nämnda, uppge transportbolag och ert kundnummer hos dessa. Vid export av
varor gäller särskilda villkor. Kontakta oss för information.

Restorder

Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager.

Transportskador

Kontrollera alltid godset med chauffören så kolliantalet stämmer och att det inte är synliga skador på godset.
Upptäcker du en skada anmäl det direkt till chauffören, som skall notera det på fraktsedeln innan du skriver på.
Tag sedan kontakt med transportbolaget och B&L Lund AB så vi kan lösa det på ett smidigt sätt. Skadat gods ska
anmälas till transportbolaget inom 7 dagar.

Returer

Varan skall skickas oskadad i originalförpackningen till oss inom 8 dagar, detta görs med ett avdrag på 25-30% av
det fakturerade värdet beroende vilken produkt det gäller. Kunden betalar returfrakten. Vi löser inte ut
försändelser belagda med lösen eller mottagarfrakt. Returrätten gäller ej för mått- och specialbeställda varor.
Retur ska ske med DHL, Posten eller Schenker.

Outlösta paket/varor

Om kunden inte löser ut de varor de beställt debiteras kunden för frakter och hantering.

Reklamation

Reklamation ska alltid anmälas per telefon till oss. Efter godkänd reklamation erhåller du returfraktsedlar och en
retursedel som skall biläggas godset tillbaka. Du som kund kontaktar fraktbolaget för bokning av upphämtning av
godset. Reklamerade varor skall skickas tillbaka i oanvänt skick.